A gombát se felejtsd le a rácsról!
változatos és ízletes receptötletek grillezett gombákkal

Ez a recept elköltözött az új oldalamra, ami néhány pillanat múlva automatikusan megnyílik.

Ültem a konyhaasztalnál a reggeli teámat kortyolgatva és azon töprengtem, hogy mi legyen az aznapi ebédünk. Végre berobbant a nyár, aminek természetes velejárója a kutatás, hogy hol és hogyan vészelhető át a tikkasztó hőség. Ilyenkor én sem csípem annyira a forró tűzhely mellett álldogálást. Lenge nyári ruhámat felvéve céltalanul indultam neki a boltnak. Tudom, tudom. Általában írok bevásárló listát, de most a meleg miatt egyáltalán nem volt se ötletem, se étvágyam, így nehéz lett volna bármit is összeírni. Rábíztam hát magam a sűrűn tömött polcok és hűtők kínálatára. A nyikorgó kerekű bevásárlókocsival csiga lassan nézelődve egyszercsak megakadt a szemem a portobello gombán. Mondjuk elég nehéz nem észrevenni ezt a négyesével csomagolt, tenyérnyi nagyságú különleges gombafajtát. Néhány hete ismerkedtünk össze a gombafarm látogatásom során, de még sosem kóstoltam. Több se kellett, a melegtől léha és elcsigázott agytekervényeim azonnal életre keltek és hazafele sétálva már szorgosan gyártottam is fejben a gombás recepteket, vászonzacskómban a frissen beszerzett gyönyörű portobellókkal.

De hogyan készítsem el? Nálunk nincs légkondi, így a kertben sokszor hűvösebb van, mint a konyhánkban, így adott volt, hogy kiköltözöm az udvarra és az ebéd részben a grillen készül majd el. Végül a legegyszerűbb módot választottam: mivel korábban olvastam, hogy a portobello a húsokhoz hasonló ízű és állagú gombafajta, így egy grillezett gombás- sajtos szendvicset dobtam össze:

gombashambi_blog.png

  • folyó hideg víz alatt átmostam a gyönyörű portobello gombafejeket
  • készítettem egy egyszerű pácot, amibe: olívaolaj, zúzott fokhagyma, aprított petrezselyem, só és bors került. Ecsettel alaposan átkentem a gombafejeket a páccal és már mehettek is a forró grillre!
  • Kevesebb, mint 15 perc alatt elkészültek. Közben félbevágtam a friss zsömléket, megmostam a zöldségeket, leszeleteltem a sajtot, és ahogy az illatos gomba elkészült már mehetett is a szendvicsekbe, amit mindenki ízlése szerint állíthatott össze. Még a gyerekek is jóízűen megették, nem is gondoltam volna, hogy ekkora sikere lesz!

Tehát ez volt az első recept, amit a portobello gombával készítettem, de utána annyira belelkesültem, hogy számos másik ételnél is bátran bevetettem a grillen készített gombákat.

grillezettportobello1.png

Érdemes elolvasnod a gomba termesztéséről és fogyasztási előnyeiről szóló bejegyzésemet, ahol többek között hasznos tippeket is találsz a gomba tárolásáról és megismerheted a gombafogyasztás számtalan pozitív előnyét is.

További tippek és ötletek gomba grillezéséhez

Húzzuk nyársra

Az apró és közepes méretű csiperkegomba önmagában, vagy más zöldségekkel is ideális a grillezésre. Mutatós és finom étel. Akár a kertben, akár a konyhában grillezünk, ez a 15 perc alatt elkészíthető recept ötlet bármikor könnyen kivitelezhető.
gombanyars_blog.png

Tipp: ha nincs kedvünk grillezni, a csiperkegomba nyersen is remek kiegészítője lehet bármelyik friss salátánknak. A képen lévő saláta összetevői: avokádó, fehér csiperkegomba, lila hagyma, paradicsom, citromlé, só és bors.

gombas_avokado_sali_insta.png

Önmagában is finom

A laskagombát kenjük át vékonyan olívaolajjal és grillezzük mindkét oldalát kb. 10 percig a füstölt tofu és vöröshagyma szeletekkel együtt. Így önmagában is egy teljes értékű étel, de a fentebb mutatott friss avokádós salátával kiegészítve ízletes és laktató ebéd alternatíva lehet a rohanós hétköznapokon is.

laska_gomba_blog.png

Fogyasszuk feltétként

Szeleteljük ujjnyi vastagságúra például a portobellot, forgassuk át a fentebb is leírt olívaolajos páclében és grillezzük kb.10 percig. Főzelékek köreteként is remek alternatíva! Fogyaszthatjuk például kapros, zsenge tökfőzelék mellé: grillezettportobello2.png

Töltsük meg

A nagyobb fejű gombák (portobello, vagy óriás csiperke gomba) grillezés után meg is tölthetjük.  A képen joghurtos, fetás aszalt paradicsomos kencével és friss bazsalikom levelekkel töltöttem meg, és héjában sült rozmaringos, borsos újkrumplival tálaltam.

toltott_grillezett_gomba_blog.png

 Tipp: Ha maradt grillezett gomba, hűtőben tárolva másnap is elfogyaszthatjuk.  

A fenti ételek elkészítése után rájöttem, hogy a nyár legforróbb napjain is tökéletes választás lehet a grillezett gomba, hiszen hamar elkészül és remekül variálható, így mindig újabb ételeket varázsolhatunk az asztalunkra. Ne félj te sem a termesztett gomba használatától és a gombás ételektől, mert az elkészítésük tényleg pofonegyszerű és a gomba szinte mindennel harmonizál. Remélem inspiráló volt számodra ez a bejegyzés és megmutatta neked, hogy mi sem egyszerűbb a különféle termesztett gombák grillezésénél.  Ha kedvet kaptál, akkor a legközelebbi grillezéskor a gombár se felejtsd le a rácsról. :)

A BEJEGYZÉS A BIO- FUNGI KFT. TÁMOGATÁSÁVAL KÉSZÜLT.grillezett_portobello_blog.png

Ha tetszett ez a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod. Kövesd a blogot, hogy ne maradj le az új tartalmakról sem!  Várlak a Facebookon és az Instagram oldalamon is!

Az oldalon található bejegyzések és képek a saját tulajdonomat képezik. Az oldal bármilyen tartalmát felhasználni csakis a forrás megjelölésével és az engedélyemmel lehet.

M 

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrotherapy.blog.hu/api/trackback/id/tr8914912750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess Facebookon is!

gastrotherapy

Miskey Melinda vagyok, gasztroblogger, gasztro tartalomgyártó. Mottóm: Élvezettel készíteni, élvezettel enni! Sütök, főzök, kipróbálok, kísérletezek, tesztelek, utazom, eszem, szervezek, fotózok és írok. Nemcsak ízeket kevergetek szívvel-lélekkel, hanem közösséget is. Igyekszem felkavarni az állóvizet, odavonzani az embereket a sütés és főzés öröme, az étkezés szeretete köré. A gasztronómia világa olyan, mint egy csodálatos sziget, fedezzük fel együtt rejtett kincseit!

süti beállítások módosítása