Nemzetközi Macaron Nap
Az első saját gyártmányú macaronjaim

Ez a recept elköltözött az új oldalamra, ami néhány pillanat múlva automatikusan megnyílik.

Nagyjából fél éve lettem rá figyelmes, hogy a különböző sütős csoportokat elárasztották a házilag készített macaronok képei és az otthoni sikerekről szóló beszámolók. De hát ez hogyan lehetséges? Tettem fel magamnak a kérdést. Hogy lehet, hogy én, egy olyan gasztrobloggerként, aki imádja a macaronokat, még sohasem mertem nekiállni itthon, mások pedig tucatjával, ha nem százasával gyártják a szebbnél szebb házi makikat? Mindig azt hittem, hogy a macaron készítése nehéz, bonyolult, trükkös....

hazi_macaronok.png .....ami valahol igaz is, mert jócskán van buktatója és a hibalehetőségek száma sem kevés, viszont az első pár itthoni és sikeres sütés után kezdőként is bátran állíthatom, ha odafigyeléssel és jó eszközökkel, alapanyagokkal dolgozol, egy bevált receptet követve, akkor neked is lesz sikerélményed. Mint ahogy ez az előző állítás igaz kb. minden süteményre, kelt tésztára, tortára stb...

img_20210314_102745.jpg

Persze amíg saját bőrén nem tapasztalja az ember, nehezen hiszi el, ez történt velem is: szkeptikusan és irigykedve, titkon csodálva néztem mások szebbnél szebb macaron fotóit.

Lassú víz partot mos, végül engem is megfertőzött a macaron láz és egy életem, egy halálom, beszereztem, amit kellett. Péntek este nyolckor (mikor máskor) neki is álltam az első sütésemnek. Nálam a végső löketet Előbb fotózunk, aztán eszünk Orsi adta meg, akinek a csoportjában a márciusi fotó kihívás témája nem más, mint a macaron!
img_20210314_102010.jpg

A havi kihívás fő apropója, hogy a Nemzetközi Macaron Nap március 20-ára esik. Tehát nem véletlenül időzítettem én is ezt a bejegyzésemet erre a napra. :)

Még a sütés előtt elkezdtem beleásni magam a témába és ebben a bejegyzésben főleg azoknak szeretnék némi támpontot adni, akik az első macaron sütésük előtt állnak és hozzám hasonlóan tele vannak kérdésekkel.

Szeretném kihangsúlyozni, hogy néhány sütés után NEM lettem macaron szakértő és NEM is én fogom megmondani a tutit, de jó szívvel ajánlok pár oldalt, akiktől te is sokat tanulhatsz.

Számomra a macaronok házi sütésének koronázatlan királynője Bebe, szóval ha valakitől, tőle rengeteget lehet tanulni macaron témában.

Mielőtt bármihez is hozzá kezdenél, nézd végig a videóit! Ez ilyen mínusz egyedik lépés szerintem, hiszen nagyon érthetően ad át rengeteg tudást, és nem csak macaron témában. Bebepiskóta Youtube csatornája 

Tudom, hogy sokan mások is készítenek macaronos tartalmakat, ha neked más szimpatikusabb, nézd őt, tanulj tőle, ezen nem fogunk összeveszni. :)

Szóval Bebénél szó van mindenről, csak kapkodtam a fejem: francia módszer, olasz módszer, eszközök, mire figyelj, tanácsok, tippek, töltés…Persze ő már mestere a témának, tökmaglisztből, mákból, kókuszreszelékből meg ki tudja még mi mindenből is készített már macaronokat. Kezdőként viszont nálam ezek majd csak később következnek. (örültem, ha az első pár sima, mezei mandula lisztből készült macaron sütést sikeresen túléltem)

igy_keszul_a_macaron.png

Végül a képen látható makikhoz találtam egy olyan receptet, ami mellett érzelmi okok miatt döntöttem. 

Ez volt az: Macaronparadise- macaron svájci habbal 

Azért örültem meg neki, hogy rátaláltam egy ’svájci módszerrel’ készült verzióra, egyrészt, mert számomra a legeslegfinomabb macaron amit eddigi életem során ettem azt a svájci Sprüngli cég készíti. Náluk amúgy nem macaron, hanem Luxemburgerli néven fut és milliónyi, finomabbnál finomabb ízkombinációban készítik. A pontos receptjét szigorúan őrzik, de ízre és állagra szerintem nem áll messze a macarontól.

Másrészt az ezzel a módszerrel készült macaronokat nem szükséges pihentetni, így elég sok időt megspóroltam vele. Szerintem, ha nem is tökéletes és hibátlan, de szép és ami a legfontosabb, finom lett a végeredmény, szóval én a jövőben is ezt a receptet használom majd. Bízom benne, hogy a további adagok sem leszek 'nyomoronok' :)

És akkor íme néhány jó tanács, a saját tapasztalataim alapján, kezdőként, kezdőknek:

  • ne spórolj rajta, vedd meg a jobb minőségű ételfestéket
  • a többször használatos sütőpapír aranyat ér
  • ha fekete színű, akkor éppen hogy nedvesítsd be és a legkisebb pogácsa szaggatót porcukorba mártva jelöld ki rajta a makik méretét
  • Hagyj elegendő (min 2 cm) távolságot köztük
  • használj szobahőmérsékletű alapanyagokat
  • daráld le a mandulalisztet és a porcukrot is
  • a szitálás is kötelező
  • a legegyszerűbb kinyomó zsák is tökéletesen működik
  • pepecselős, de a héjon keletkező légbuborékoktól  jobb megszabadulni
  • a sütési hőfokra és időre is nagyon kell figyelni. Volt amit csak 1 perccel hagytam bent tovább és megpirult a színe
  • a betöltött macaronok másnap lesznek a legfinomabbak
  • ha egyszer nekiállsz, készülj fel rá, hogy teljesen rá lehet függeni, nekem folyamatosan azon jár az agyam, hogy milyen színűt és ízűt készítsek legközelebb. :)

De talán a legfontosabb tanácsom az lenne, hogy mielőtt nekiállnál, alaposan nézz és olvass utána. Mert egy kis kereséssel tényleg szinte minden macaront érintő kérdésre megtalálható már a válasz, sok esetben magyarul is.

Ha te készítettél már macaront, mutasd meg a képét, töltsd fel a Facebook oldalamra a macaron bejegyzés alá, kommentben! Amennyiben van építő és segítő tanácsod kezdő macaron sütők számára, azt is oszd meg velünk!

Ha pedig inkább csak ennéd, mint készítenéd, akkor feltétlenül próbáld ki Chez Dodo csodafinom macaronjait. 
epres_fehercsokis_macaron.png

Ha tetszett ez a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod. Kövesd a blogot, hogy ne maradj le az új tartalmakról sem!  Várlak a Facebookon és az Instagram oldalamon is!

Használd a #gastrotherapy hashtaget és mutasd meg Te milyen finomságot sütöttél, főztél legutóbb! :)
szia_melinda_vagyok_2.png

Blogomon és social média felületeimen is szívesen működök együtt gasztro influencerként a profilomba illő cégekkel, márkákkal. Bővebb információkért, ajánlatkérésért keresd fel honlapomat.

Az oldalon található bejegyzések és képek a saját tulajdonomat képezik. Az oldal bármilyen tartalmát felhasználni csakis a forrás megjelölésével és az engedélyemmel lehet.

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrotherapy.blog.hu/api/trackback/id/tr9516470762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess Facebookon is!

gastrotherapy

Miskey Melinda vagyok, gasztroblogger, gasztro tartalomgyártó. Mottóm: Élvezettel készíteni, élvezettel enni! Sütök, főzök, kipróbálok, kísérletezek, tesztelek, utazom, eszem, szervezek, fotózok és írok. Nemcsak ízeket kevergetek szívvel-lélekkel, hanem közösséget is. Igyekszem felkavarni az állóvizet, odavonzani az embereket a sütés és főzés öröme, az étkezés szeretete köré. A gasztronómia világa olyan, mint egy csodálatos sziget, fedezzük fel együtt rejtett kincseit!

süti beállítások módosítása