A Magyar Termék Nonprofit Kft. 2006-ban alakult azzal a céllal, hogy eredettanúsító védjegyével segítse a hazai áruk könnyű és egyértelmű azonosíthatóságát, és ezzel is növelje a magyar termékek iránti keresletet. Mára több mint 170 cég mintegy 4000 terméke és szolgáltatása viseli a Magyar Termék védjegyek valamelyikét. Az elmúlt évtizedben a legismertebb és legelismertebb hazai eredetet igazoló védjegyrendszerré vált, ahol független szakértői vizsgálat tanúsítja a termékek eredetét és megbízhatóságát.


A cég a fogyasztói és gyártói igényeknek eleget téve olyan új védjegyeket hozott létre, amelyek független tanúsítás alapján megbízhatóan igazolják a hazai termékek kiválóságát és környezetbarát tulajdonságait. A magyarországi gyártók számára már elnyerhető a két új védjegy: a Kiváló Termék és az ÖKOlogikus jelölés.
Benedek Eszter ügyvezető a héten tartott sajtótájékoztatón elmondta, a piaci szereplők szeretnék minél jobban kiemelni a termékeiket a kínálatból, a vásárlóknak pedig szükségük van olyan jelölésekre, amelyek hitelesen eligazítják őket az áruk tulajdonságairól.
- A Kiváló Termék védjegy célja azoknak a hazai termékeknek a megkülönböztetése, amelyek minőségi tulajdonságaikkal kiemelkednek a termékkínálatból.
- Az ÖKOlogikus védjegy célja azoknak a hazai termékeknek a megjelölése, amelyek környezetbarát tulajdonságaikkal kiemelkednek a termékkínálatból, támogatják a fenntartható fogyasztást és erősítik a környezettudatosságot.
A Kiváló Terméknél tehát egyszerre vizsgálják a termék minőségét és a gyártó megfelelőségét, az ÖKOlogikus védjegynél pedig komplexen értékelik a terméket, valamint annak csomagolását és gyártását, továbbá az előállító szervezet környezetbarát jellegét, fenntartható működését.

A két új védjegyet élelmiszerek és más termékek egyaránt megszerezhetik. Ezekre bármely magyarországi gyártó pályázhat, amelynek a terméke megfelel a Magyar Termék védjegyek alapkövetelményeinek. Ez tehát azt jelenti, hogy az új védjegyek a vásárlók számára azt is igazolják egyben, hogy a terméket itthon gyártották. Az új védjegyek a vásárlók számára megbízható információt adnak arról, melyek a kiváló, illetve környezetbarát termékek a bolti kínálatban.

A két védjegy terméktanúsításai már folynak, és kettő közülük le is zárult. Ezek alapján a Naturland lábápoló spray-je lett az első, amely viselheti a Kiváló Termék védjegyet. Az ÖKOlogikus jelölést pedig a Magyar Piszke Papír Kft. teheti fel elsőként a műanyagmentesen, papírdobozba csomagolt Crepto toalett papírjára.


Ha tetszett ez a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod. Kövesd a blogot, hogy ne maradj le az új tartalmakról sem! Várlak a Facebookon és az Instagram oldalamon is!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal