10.000 lépés Baden bei Wienben

Gasztroblogger vagyok és szeretek enni. Általában a sport legegyszerűbb formájával, sétálással, kirándulással, vagy túrázással próbálom kompenzálni az elfogyasztott finomságok által bevitt plusz kalóriákat. Legutóbb Baden bei Wienben tett kirándulásunk során volt lehetőségem kicsit többet sétálni. Annyi látnivaló fogadott, hogy fel se tűnt, milyen könnyedén megtettem 10.000 lépést egy nap alatt. Olvasd el a Badeni utazásomról szóló képes élménybeszámolómat, amiben végig vezetlek Bécs előkelő elővárosán. Az itt töltött két napomból a látványosságok mellett természetesen a helyi gasztronómiából is kaptam némi ízelítőt.

Akár egy magazin átolvasása alatt odaérhetsz

Baden bei Wien a magyar határtól mindössze 45 perces autóútra található. Tömegközlekedéssel egyszerűen megközelíthető, Bécs szívétől Badenig egy kényelmes villamos közlekedik, nagyjából 1 órás utazás után ilyen látványra számíthatunk a kis utcákon elindulva:

Király(i) szállás

Kívánni se lehetne jobb kiindulási és megérkezési pontot Badenben, mint a Mátyás király kastélyában működő Schloss Weikersdorf négycsillagos hotelt. A 2018-ban egy új szárnnyal kibővített kastély számos pontján korhű dekorációval és gyönyörű, Monarchia korabeli bútorokkal, festményekkel találkozhatunk, ami már az előcsarnokba belépve lenyűgözött:

A tágas és kényelmes szobámban muszáj voltam lőni egy tükrös képet a szuper fürdőszobáról:

És imádtam a látványt a szobámhoz tartozó terasztól, ha elhúztam a teraszajtót, hallani lehetett a közeli patak csobogását és a madarak élénk csiripelését. A sétáról visszaérve az ágyon fáradtan elnyúlva ebben a panorámában gyönyörködtem:

Osztrák ízek a tányéromon

A szállodába megérkezve gusztusos finger foodokkal vendégeltek meg minket:finger_foods.png

Természetesen a kedvenc helyem a szálló impozáns terasza volt, ahova még a kellemes őszi reggelen simán ki lehetett ülni. Nem volt kérdés, hogy a  rózsakertben gyönyörködve fogyasztottuk el pazar villás reggelinket:

Az étterem belső terme is csodálatosan nézett ki:

Lazuló vízben lebegés

A szállodához közeli külön épületben található a wellness részleg, ahol kényelmes kül- és beltéri pihenő, kristálytiszta vizű medence és szaunavilág várja, hogy a sétától megfáradt végtagjainkat ellazíthassuk:

A medencén és a szaunákon kívül számtalan szépészeti és gyógyászati kezeléseket is igénybe vehetünk, ha időnk engedi. Valamint Baden kiváló minőségű termálvizét is érdemes kipróbálnunk, ami tökéletes választás, hiszen rádium tartalmú, kénes gyógyvize mozgásszervi betegségekre nagyon jó. A Baden Thermal Part gyönyörű Art-Deco épületét mi most csak kívülről csodáltuk meg, de talán majd télen visszatérünk még kipróbálni a fürdőt.

Aki a virágot szereti…

Az 1960-ban létesített 8 hektáros Doblhoffpark Baden egyik legkedveltebb területe, ez Ausztria legnagyobb rózsakertje, több mint 900 féle rózsával és 30 ezer rózsafával csodálatosan színesítette badeni sétánkat. Nyáron káprázatos lehet, de nézzétek ősszel is mennyi féle-fajta rózsa virágzik még itt:

La Gacilly fotókiállítás

Mivel a hotel közvetlenül a világhírű rózsakert mellett található, a terasz lépcsőin lesétálva indulhattunk neki felfedezni a környéket. Baden pezsgő kulturális életét színesítette a városban idén másodszorra megrendezett La Gacilly, Európa legnagyobb fotókiállítása. A tündéri óvárosban, Baden meseszép parkjaiban, utcáin és terein, közel hét kilométeren gyönyörködhetünk az ingyenes kiállítás képeiben. Az idei fotófesztivál mottója “Himnusz a Földhöz“ volt.

Lángolj fel a lelkünkben szép…

A városban sétálva érdemes megnéznünk a "Beethovenhaus"-t is. Beethoven, a világhírű zeneszerző Badenben komponálta az Európai Unió himnuszát, az Örömódát. Az épület még azért különleges, mert itt fejezte be a IX. szimfóniát is:

Ha a városi sétánk során elfáradnánk, megéheznénk, vagy csak elkortyolnánk egy finom frissítőt, számtalan hangulatos helyre betérhetünk. Például ebbe a kávézó- sütizőbe, ahol érdemes megkóstolnunk a badeni kézzel készült bonbonokat:

Vacsora a séffel közösen elkészítve

A jó levegőn töltött idő és a 10.000 lépés megtette hatását este már korgó gyomorral vártam, hogy milyen finomságokat kapunk vacsorára. Még mielőtt nekiültünk volna, a szálloda éttermének kiváló séfje bemutatta, hogy a vacsora fogásai hogyan készülnek el. Az illatokkal és látvánnyal rendesen felcsigázott minket, természetesen az ízekkel sem okozott csalódást:

Hazafelé úton

Badenben töltött napjaink alatt a séták közé érdemes beiktatni egy finom ebédet a rövidebb autóúttal elérhető Heuriger Österreicher nevű családias étterembe. Mi hazafelé menet álltunk meg itt ebédelni. Jellegzetes osztrák ételeik remek ízűek. Bőséges adagokat kínálnak, megfizethető áron:

Aki pedig ennél aktívabb pihenésre vágyik, legyen ez a bemelegítő sétája Baden bei Wienben, miután nekiindul túrázni a közeli erdős hegyek jelzett útvonalain.

Ha tetszett ez a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod. Kövesd a blogot, hogy ne maradj le az új tartalmakról sem!  Várlak a Facebookon és az Instagram oldalamon is!

Az oldalon található bejegyzések és képek a saját tulajdonomat képezik. Az oldal bármilyen tartalmát felhasználni csakis a forrás megjelölésével és az engedélyemmel lehet.

M

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess Facebookon is!

gastrotherapy

Miskey Melinda vagyok, gasztroblogger, gasztro tartalomgyártó. Mottóm: Élvezettel készíteni, élvezettel enni! Sütök, főzök, kipróbálok, kísérletezek, tesztelek, utazom, eszem, szervezek, fotózok és írok. Nemcsak ízeket kevergetek szívvel-lélekkel, hanem közösséget is. Igyekszem felkavarni az állóvizet, odavonzani az embereket a sütés és főzés öröme, az étkezés szeretete köré. A gasztronómia világa olyan, mint egy csodálatos sziget, fedezzük fel együtt rejtett kincseit!