Kóstolj bele a koreai gasztronómia világába

 Régóta ismerem a Feldoboxot, akik az élményajándékok szakértői. Sokszor vettem már ajándékba különböző boxokat tőlük, és a korábbi Gasztroblogger Fesztiválokra is ajánlottak fel nyereményként Kóstoló dobozokat. Nemrég engem is megleptek egy ilyen szuper ajándékkal és alig vártam, hogy kipróbálhassam. A 80 gourmet program egytől-egyig fantasztikusnak ígérkezik. A számtalan érdekes és izgalmas budapesti és vidéki gasztro élmény közül nekem végül a rácalmási Jankovich Kúria Wellness Hotel koreai gasztrokalandjára esett a választásom. Remek ízutazás volt, ahol megismerkedhettem a koreai konyha legjellegzetesebb ízeivel.

koreai_vacsora_gastrotherapy.png

A Jankovich Kúria konyhája nemrég teljes átalakításon és bővítésen esett át, többek között növelték a sütőkapacitást, amire nagy szükség volt, hiszen a közkedvelt esküvői helyszínen számos lagzit és városi rendezvényt is tartanak. A hosszú hétvégéken jellemzően családok jönnek ide pihenni és feltöltődni. Hét közben pedig üzleti vendégekkel és céges csapatépítőkkel van tele a hely.

jankovich_kuria_etterem.png

A Jankovich Kúria ételeivel először a 4. Debrecziner Gourmet Fesztivál találkoztam, ahol a mesés desszertjük rögtön rabul ejtett. Azóta motoszkált a fejemben, hogy el kéne látogatnom hozzájuk. Sajnos az őszi SVÉT (Stílusos Vidéki Éttermiség) eseményükre nem jutottam el, de a híres koreai ételeiket mindenképpen szerettem volna végig kóstolni.

A Feldobox kuponom a Set menü B ételsorra volt érvényes, ami valóban egy fantasztikus ízutazásnak ígérkezett. Nekem a koreai konyha még teljesen ismeretlen volt, úgyhogy izgatottan vártam minden fogást és az új ízélményeket.

koreai_vacsora-_jankovich_kuria.png

Az étteremben két koreai étkezésre alkalmas terem van, ahová csak cipő nélkül lehet belépni. Első ránézésre úgy tűnik, hogy törökülésben, vagy térdelve kell enni, viszont nagyon kényelmes az asztal kialakítása:

A frissítő zöld tea után előételként Kimchi és 3 féle namul (koreai saláta) valamint Kimbap került az asztalra.

A Kimbap szárított algába tekert rizs amibe ez esetben surimit és friss zöldségeket tettek. Ezt karikákra szeletelve, szójaszósszal és vasabival kínálták. Ízeiben hasonló a sushi makikhoz, csak nagyobb és vékonyabbra van szeletelve.

koreai_vacsora-kimbap.png

A következő fogás, a Heamul pajun egy enyhén fűszerezett koreai palacsinta zöldségekkel, tenger gyümölcseivel (surimi és rákhús) valamint szójaszósszal. Könnyű tésztájú, de laktató étel, kettőnél többet nem bírtam megenni belőle.

Ez után következett az a fogás, ami nekem a legjobban ízlett. A Chapche koreai üvegtészta sertéshús csíkokkal, és friss zöldségekkel sütve. Nagyon friss, és igen komplex az ízvilága, bár itt már eléggé tele voltam, mégis szinte megettem az egész tállal, annyira finom volt.

Végezetül pedig Yukgejangot, egy leves jellegű fő ételt ettünk, ami egy enyhén csípős koreai marhahúsleves zöldségekkel. Fűszermentes főtt kimpo rizzsel kínálták, ami ragacsosabb, mint a hagyományos főtt rizs és remekül passzolt a leveshez. A gazdagon megpakolt aranyló leves pont annyira volt csípős, ami még remekül kiemelte a többi összetevő ízeit. 

A bőséges vacsora után megnéztem, hogy milyen is egy szoba a hotelben és bekukkantottam a wellness részlegre, ami a nyugalom szigete, kár, hogy nem vittem magammal fürdőruhát :D. Este a csodálatos kertet és teraszt sajnos nem sikerült lefotóznom, ezért mindenképpen el kell majd látogatnom amikor zöldül a természet és melegebb már az idő.

A bejegyzés a Feldobox és a Jankovich Kúria Wellness Hotellel való együttműködés keretében jött létre, köszönöm a lehetőséget.

Bővebben információ a Jankovich Kúria étterméről ide kattintva találsz.

A Feldobox Kóstoló élmény doboz tökéletes ajándék a gasztronómia szerelmeseinek ,de érdemes megnézni a többi élménycsomagjukat is!

koreai_iras.png  

Ha tetszett ez a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod. Kövesd a blogot, hogy ne maradj le az új tartalmakról sem!  Várlak a Facebookon és az Instagram oldalamon is!

Az oldalon található bejegyzések és képek a saját tulajdonomat képezik. Az oldal bármilyen tartalmát felhasználni csakis a forrás megjelölésével és az engedélyemmel lehet.

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrotherapy.blog.hu/api/trackback/id/tr1415365684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess Facebookon is!

gastrotherapy

Miskey Melinda vagyok, gasztroblogger, gasztro tartalomgyártó. Mottóm: Élvezettel készíteni, élvezettel enni! Sütök, főzök, kipróbálok, kísérletezek, tesztelek, utazom, eszem, szervezek, fotózok és írok. Nemcsak ízeket kevergetek szívvel-lélekkel, hanem közösséget is. Igyekszem felkavarni az állóvizet, odavonzani az embereket a sütés és főzés öröme, az étkezés szeretete köré. A gasztronómia világa olyan, mint egy csodálatos sziget, fedezzük fel együtt rejtett kincseit!

süti beállítások módosítása