Retro eperszörp
cukorral, dunszttal és vászon pelenkával

Ez a recept elköltözött az új oldalamra, ami néhány pillanat múlva automatikusan megnyílik.

Sztori: Tartozom egy vallomással - ez az eperszörp már korábban készült, de csak most jutottam oda, hogy felkerüljön a blogra. Ennek egyrészt olyan plátói oka van, hogy nem találtam napokig a cetlit, amire felírtam az arányokat :D Másrészt mert gőzerővel szerveztem a Tavaszi gasztroblogger találkozót így bár a konyhát nem hanyagoltam, a blogot viszont egy picit igen.

Ahogy látom, lassan már mindenkit utolért és beszippantott az epermánia. :)  Legalábbis az én üzenőfalamat ellepték a csodálatosabbnál csodálatosabb epres finomságok. Egyre többen mentek Szedd magad földre is, ami szerintem amellett, hogy nagyon jó móka, igazán megéri, mert így legalább tuti biztos lehetsz, hogy friss az eper, ami ilyen-olyan formában az asztalodra kerül.

Az én eperszörpöm azért kapta a "retro" jelzőt, mert CUKORRAL (sicc) készült és nem variáltam, turbóztam vagy kombináltam semmivel, viszont vászon peluson át szűrtem le és utána még dunsztoltam is. Elsőre készítettem, jóízű lett, ha te is nekiállsz, készülj fel a készítés alatti fenséges eperillatra ami belengi majd az egész lakásodat :) 

Hozzávalók:  szhooorp.png

2 kg eper

1 liter víz

1 kg cukor

1 citrom leve

1 kk nátrium benzonát

+ vászon a szűréshez

Elkészítés:

1) Az epret alaposan megtisztítom (érdemes folyó víz alatt) majd 4 részre vágom.

2) Egy nagy edényben botmixerrel összeturmixolom, majd hozzáöntöm a vizet és felteszem forrni. Forrástól számítva kb. még 5 percig forralom, utána félreteszem hűlni. 

3) És most jön a kicsit macerásabb és lassúbb rész, mert a kapott masszát egy másik edénybe át kell szűrni a vászonkendőnkön.

4) Ha ezzel megvagyunk a kapott eperlevet a cukorral és a citromlével feltesszük ismét forrni. Közben sűrűn kavargassuk!

5) Végül a tűzhelyről levett még forró szörpünket tisztára kimosott üvegekbe öntjük, a tetejét megszórjuk egy csipet nátrium benzonáttal, majd lezárjuk őket. Tipp: a lezárás után fordítsd meg egy pár pillanatra az üvegeket (forróak, használj konyharuhát!), így tuti minden nem odavaló baci, gomba, stb. elpusztul majd. Illetve lassan hűtsd le, erre alkalmas, ha egy ládát vagy hűtőtáskát kibélelsz törülközőkkel, vagy pokróccal, beleteszed szorosan egymás mellé az üvegeket, majd a tetejére is ráborítasz egy vastag törülközőt (pléd, takaró, párna is jó!) Ez az úgynevezett száraz dunszt. Az üvegeket addig hagyjuk a dunsztban, amíg maguktól teljesen ki nem hűlnek.

A tartósságáról még nem tudok nyilatkozni, de szerintem bontatlanul, hűvös helyen tárolva pár hónapig biztosan eláll. Ha nagy szörpfogyasztók vagytok, úgyse lesz ideje megromlani :)

eperszorp_1.png

Köszönöm az ízletes és zamatos epreket Eper szedd magad!

Ha tetszett ez a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod. Kövesd a blogot, hogy ne maradj le az új receptekről sem!  Várlak a Facebookon és az Instagram oldalamon is!

Az Erdbeerland Kft. Eper szedd magad földjeinek nyitva tartásáról az alábbi elérhetőségeken tudsz tájékozódni:

honlap: http://www.eperfold.hu/

Facebook: https://www.facebook.com/eper.szeddmagad/

Az oldalon található bejegyzések és képek a saját tulajdonomat képezik. Az oldal bármilyen tartalmát felhasználni csakis a forrás megjelölésével és az engedélyemmel lehet.

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrotherapy.blog.hu/api/trackback/id/tr1714010076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess Facebookon is!

gastrotherapy

Miskey Melinda vagyok, gasztroblogger, gasztro tartalomgyártó. Mottóm: Élvezettel készíteni, élvezettel enni! Sütök, főzök, kipróbálok, kísérletezek, tesztelek, utazom, eszem, szervezek, fotózok és írok. Nemcsak ízeket kevergetek szívvel-lélekkel, hanem közösséget is. Igyekszem felkavarni az állóvizet, odavonzani az embereket a sütés és főzés öröme, az étkezés szeretete köré. A gasztronómia világa olyan, mint egy csodálatos sziget, fedezzük fel együtt rejtett kincseit!

süti beállítások módosítása