(Gasztro) kalandjaim a Művészetek Völgyében
kapolcsi képes élménybeszámoló

Július 19-én indult a 29. Művészetek Völgye Fesztivál, amely idén is színes programkínálattal várja az ide látogatókat. Ha nem jártál még a Völgyben, feltétlenül látogass el, július 28-a vasárnapig még Te is átélheted a Völgy páratlan hangulatát és semmihez sem hasonlítható változatos mindennapjait. A 3 itt töltött napom alatt különböző stílusú együttesek koncertjein buliztam, színházi előadáson jártam, tanultam gyógynövényekről, készítettem magamnak kitűzőt, érdekes előadásokat hallgattam, sok helyen és sokfélét ettem és igen keveset aludtam :) Így születhetett meg ez az igazán színes -nem csak gasztró- élménybeszámoló.

Dolgok, amiért imádom ezt a Fesztivált

• Mert itt a szervezőknek és a résztvevőknek is fontos a fenntarthatóság

Korábban is tapasztaltam már, hogy nagyon fontos szerepet kap a Völgyben a fenntarthatóság, 2019-től pedig bevezették az újra pohár rendszert is, ami szerintem egy remek kezdeményezés. Visszaváltható, de én hazahoztam emléknek :)

A vendéglátó helyek többségénél kukoricából készült evőeszközöket, cukornádból készült tányérokat, papírból készült tálcákat használnak. A műanyagmentesség végett az ételek árában némi áremelés érezhető, de legalább búcsút inthetünk a tengernyi környezetszennyező műanyaghalmoknak. A Kaláka versudvarban a hűs árnyékot adó szőlő lugas alatt ilyen finomságokat ettünk:

A kihelyezett szelektív gyűjtő kukák használata kis odafigyeléssel bárki számára könnyen kiismerhető, segítségért látogassatok el a Művészetek Zöldje udvarra, ahol játékos feladatokon keresztül tanulhatunk, ismerkedhetünk többek között a szelektív kukák helyes használatáról is.

• Kék abrosz

A vendégasztal tényleg egy páratlan kezdeményezés, ahol kertben nevelt, termesztett alapanyagokból ízletes, finom és házias, szívvel-lélekkel elkészített helyi ételeket kóstolhatunk kapolcsi és taliándörögdi családoknál. Reggelivel, ebédmenüvel, házi készítésű limonádékkal, vacsorával is készülnek, amit az igazán hangulatos teraszokon, vendégházak kertjében fogyaszthatunk el. Bundás kenyér és szalonnás-sajtos tojásrántotta reggelink:

• Változatos ételkínálat

Nagyon széles skálán találhatunk kedvünkre, vagy inkább fogunkra való ételeket a Völgyben. Az elterjedt fesztivál kajákon felül a fentebb említett kék abroszos helyeken finom házias ételeket, menüket kínálnak, és szinte az összes udvarban és helyszínen is tudunk ételt/italt vásárolni. Van kocsma és kisbolt is. :) Igyekeztünk mindig más helyen enni, kicsit feltérképezni Kapolcsot gasztronómiailag is. Volt ahol ízleteset és nagyon finomat ettünk, és volt ahol a kikért étel kevésbé nyerte el a tetszésünket. A bográcsos ételeken át, a kézműves fagyiig tényleg széles skálán mozog az ételkínálat. Kóstoltunk gyümölcsrizst, szalma krumplit, langallót, ettünk kolbászt, paprikás krumplit és tésztát is. Állítólag finom a rétes, a pisztráng, a lángos és a kürtöskalács, de ezek már nem fértek belénk :)

• Igényes standok és egyedi kézműves termék kínálat

Az apróbb és nagyobb udvarokban is akad csecse-becse bőven: ékszerek, ruhanemű, játékok, kerámiák, porcelánok, szappanok és számtalan csábító kézműves termékek közül választhatunk magunknak vásárfiát.

Nagy örömömre finom kézműves lekvárokat, szörpöket kóstoltunk, vásároltunk, és jókat beszélgettünk az eladókkal, akik a sokadik nap után is kedvesen elegyedtek szóba velünk.

• Változatos kulturális és ismeretterjesztő programok

Ha éppen mozizni lenne kedved, semmi akadálya, hisz a Magyar Nemzeti Filmarchívum helyszínén délután ritkán látható filmeket, esténként nagyjátékfilmeket vetítenek a kastélyban, éjszaka pedig dokumentum filmek, híradók és reklámokat nézhetünk a szabad ég alatt. Vagy akár választhatsz egyet a délutáni és esti színházi előadások közül is. Én például Taliándörögdön Oscar Wilde: Dorian Gray c. művét néztem meg a Színház Színpadon.

Szintén Dörögdön, az Ősök házában Szőke András és Körmendi Gábor tartott interaktív és érdekes gyógynövénykerti bemutatót ami után megismerkedhettünk a kolostori gyógyászat receptúráival és tárgyi anyagaival is. Szuper szappanokat, olajokat és eceteket készítenek itt a természet kincseit felhasználva.

• A hamisíthatatlan kapolcsi chillezős helyek

A Völgy reggeli nyugalma szerintem nagyon egyedi és magával ragadó. A délutáni pezsgésben is találhatunk egy egy árnyékos helyet jó néhány udvarban, vagy akár a patak partján,  ahol egy babzsákban, vagy függőágyban pihenhetünk, beszélgethetünk, szunyókálhatunk. Ezek olyan helyek, ahol bármikor szívesen elüldögélnék  :)

• Hangulatos koncert helyszínek

A Muflon Jazz udvar színpadán kellemes zene szól, miközben a háttérben az erdő lombkoronáján átszűrődő naplemente fényeiben is gyönyörködhetünk. Egyike volt a Kapolcson átélt remek pillanataimnak:

Éjszakai fényfestések a Panoráma Színpadnál

Nekem Kapolcson ismét sikerült pár napra magam mögött hagyni a szürke hétköznapokat, sőt a telefonomat is szinte csak a fényképezésre és a Művészetek Völgye applikáció miatt vettem kézbe. Kikapcsolt, feltöltött, számtalan új élménnyel, vidáman tértem haza és már most várom, hogy újra ott legyek. :)

Ha tetszett ez a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod. Kövesd a blogot, hogy ne maradj le az új tartalmakról sem!  Várlak a Facebookon és az Instagram oldalamon is!

Az oldalon található bejegyzések és képek a saját tulajdonomat képezik. Az oldal bármilyen tartalmát felhasználni csakis a forrás megjelölésével és az engedélyemmel lehet.

M

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess Facebookon is!

gastrotherapy

Miskey Melinda vagyok, gasztroblogger, gasztro tartalomgyártó. Mottóm: Élvezettel készíteni, élvezettel enni! Sütök, főzök, kipróbálok, kísérletezek, tesztelek, utazom, eszem, szervezek, fotózok és írok. Nemcsak ízeket kevergetek szívvel-lélekkel, hanem közösséget is. Igyekszem felkavarni az állóvizet, odavonzani az embereket a sütés és főzés öröme, az étkezés szeretete köré. A gasztronómia világa olyan, mint egy csodálatos sziget, fedezzük fel együtt rejtett kincseit!