Rick Astley megmutatta: ilyen egy igazán jó retro koncert
8. Paloznaki Jazzpiknik 2019

 A Balaton északi partjának egyik legkedvesebb falujában, Paloznakon a Homola Pincészet 2019-ben immár nyolcadik alkalommal rendezte meg a Paloznaki Jazzpikniket, ahová én először, de biztos nem utoljára látogattam el. Eredetileg az augusztus 1-3. között megrendezett 8. Paloznaki Jazzpiknik változatos  és minőségi gasztronómiai kínálatról terveztem írni, aminek összeállításában a Food Truck Catering nyújtott segítséget a szervezőknek. Kóstoltam és képekkel dokumentáltam is számos finomságot, mégsem tudok elmenni szó nélkül a 2019-es fesztivál egyik sztárfellépője, Rick Astley mellett.

8_paloznaki_jazzpiknik.png

A Never Gonna Give You Up ’80-as évekbeli slágerének énekese nagy sikerrel tért vissza néhány éve új, kifinomult soul hangzásával és kellemes bulizós hangulatot varázsolt, ahol a közönség együtt táncolt, énekelt, sőt még ugrált és táv koccintott is az énekessel. Látszott rajta, hogy szívből, élvezettel és boldogan énekelt nekünk és ez az őszinte és közvetlen jókedv a közönségre is átragadt.

Koncert fotók: Chripkó Lili

Node kanyarodjunk is vissza a gasztronómiához.

Késő délután érkeztünk meg Paloznakra, ahol egyből szembe tűnt, hogy a színvonalas rendezvényen kicsiktől a nagyokig mindenki igazán jól érzi magát és ez független az elfogyasztott bormennyiségtől. :)

Első utunk a Tattinger Jazz és Pezsgőbár színpadjához vezetett, ahol belehallgattunk Soma Mamagésa Vanavan Trio koncertjébe.

Szerencsénkre az időjárás kegyes volt hozzánk és a napsütéses meleg nyári délutánon hamar megszomjaztunk. A Jazzpiknik házigazdája a Homola Pincészet és a Sáfránkert Vendéglő voltak. A fesztivál borkínálatának alapját a házigazda borai adták. Én remekül elvoltam a „Parti szél”-ből készült fröccsömmel, de emellett a környékbeli pincészetek válogatott borai is megkóstolhatták a résztvevők: a Homonna Pincészet, Figula Pincészet, Jásdi Pincészet, Petrányi Pincészet, Söptei Pincészet és a Szent Donát Pincészet.

Illetve egy Aperol Spritzet is ittam, ha már ez az egyik kedvenc nyári koktélom, itt sem hagytam ki, hogy meglátogassam a Spritz bart és kérjek egyet :)

jazzpiknik_8.png

A Jazzpiknik idén is együttműködött a Zöldövezet Társulással, vagyis a fenntartható és környezetbarát fesztivál szellemében lebomló poharakból vagy betétdíjas üvegpoharakból fogyaszthattuk a szomjoltó italainkat. 

jazzpiknik_1.png

És a fesztivál területén ilyen szelektív kukák is voltak:

paloznak_3.png

Street food vonal food truckokkal

Ami a fesztivál ételkínálatát illeti: főként street food ételek voltak porondon, de azoknak tényleg a legjava. A streetfood-válogatás igazán gazdag volt, mi a Füst és Buborék, Plus52 Etyek mellett tettük le a voksunkat, ahol részben egy Big Green Eggben készültek a finomságok. Nem csalódtunk, íme a fullos vacsoránk:

  • BBQ Marhaszegy burger kovászolt káposztával

paloznak_5.png

jazzpiknik_3.png

  • Thai grillezett mangós, csirkés saláta

jazzpiknik_2.png

A sós ízek után vágytunk egy kis édességre is. Az óriáspalacsintától az alkoholos fagylalton át a kürtőskalácsba töltött fagyiig válogathattunk a csábító desszertek közül. A változatos kínálatból mi végül a Waffel Land gofrik mellett döntöttünk és nem bántuk meg. Kívül ropogós, belül puha, megfelelő mennyiségű feltéttel. A 'sétálós' verzió pedig nagyon ötletes megoldás, a másikat tényleg egy picit nehéz állva kulturáltan elfogyasztani.

Örültem a helyi termelők jelenlétének is, így sajtokért célirányosan a Tekeresvölgyi Sajtműhely standjához mentem. Itt sikerült egy hatalmas vegyes tálat kikérnem, fantasztikusan finom és bőséges volt, remek kísérője a boroknak. Vicces volt, hogy amíg kerestem a megfelelő helyet, ahol normálisan le tudnám fotózni és lavíroztam a tömegben, többen is csodálkozó és elismerő szemekkel rákérdeztek, hogy na ilyet hol lehet kapni?

Szerettem volna még megkóstolni a Cupákos kakukkfüves kacsakolbászát lilahagyma lekvárral, mert többen is ajánlották, hogy nagyon finom. Sajnos mire odaértem, már elfogyott. Lecsó volt még, de azt valahogy most nem kívántam, pedig amúgy nagyon gusztusos volt:

Aztán ahogy közeledett Rick Astley koncertjének kezdési időpontja, mindenhol egyre hosszabb sorok várakoztak ételért, így hát vettem még plusz egy sajttálat és azt majszolva gyönyörködtem a sötétedő éjszakában egyre szebben világító lampionok fényében.

Rick Astley koncertje után ritkult a tömeg, és a hűvös szél is igencsak feltámadt, de a négy színpad további koncertjeire is sokan maradtak táncolni, bulizni még. A Fábián Juli Színpadon fellépő Myrtill és a Swinguistique zenéje nekem is nagyon bejött. Éjszaka a parkoló felé sétálva nagyon vágytam volna egy sajtos tejfölös lángosra, de végül a hosszú sor és várakozás meggyőzött arról, hogy jobb, ha már nem terhelem a gyomrom.

Paloznak az első benyomásaim alapján bájos kis falu és igazán jól áll neki ez a Fesztivál. A finom borok, hangulatos helyszínek, jó zenét játszó nívós hazai és nemzetközi fellépők és a változatos ételkínálat meggyőzött minket arról, hogy jövőre is biztosan ellátogatunk majd.

Ha tetszett ez a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod. Kövesd a blogot, hogy ne maradj le az új tartalmakról sem!  Várlak a Facebookon és az Instagram oldalamon is!

Az oldalon található bejegyzések és képek részben a saját tulajdonomat képezik. Az oldal bármilyen tartalmát felhasználni csakis a forrás megjelölésével és az engedélyemmel lehet.

M 

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrotherapy.blog.hu/api/trackback/id/tr7414988436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess Facebookon is!

gastrotherapy

Miskey Melinda vagyok, gasztroblogger, gasztro tartalomgyártó. Mottóm: Élvezettel készíteni, élvezettel enni! Sütök, főzök, kipróbálok, kísérletezek, tesztelek, utazom, eszem, szervezek, fotózok és írok. Nemcsak ízeket kevergetek szívvel-lélekkel, hanem közösséget is. Igyekszem felkavarni az állóvizet, odavonzani az embereket a sütés és főzés öröme, az étkezés szeretete köré. A gasztronómia világa olyan, mint egy csodálatos sziget, fedezzük fel együtt rejtett kincseit!

süti beállítások módosítása