Szenvedélyes gasztronómia Budapest szívében

2019. október 7-13 között több, mint 100 közép- és felső kategóriás étterem várja a minőségi gasztronómia kedvelőit. A XVII. DiningCity Országos Étterem Hét ideje alatt az éttermek kifejezetten erre a hétre összeállított, 3 fogásos menüsoraiból választhatunk és fix áron (3 árkategóriában) ehetünk. Nálunk már hagyomány, hogy a barátnőmmel ilyenkor mindig kipróbálunk és végigkóstolunk egy-egy új éttermet. Idén a NIKA Étteremre esett a választásunk, mutatom is, hogy miket kóstoltunk végig a remek este folyamán.

A bejegyzés a NIKA Étteremmel való együttműködés keretében jött létre.

A Budapest szívében, az Asztóriához közel található étterem honlapján található leírás alapján: Minőségi, friss alapanyagokkal, modern felfogásban tálaljuk a klasszikus magyar és a nemzetközi konyha ételeit. Megérkezésünk után az első szekcióban kaptunk helyet, pont a fentebb is látható menő fényekkel megvilágított fal alatt. Mivel az étterem frontja teljesen üvegből készült, innen jól látható a Kossuth Lajos utca pezsgése. A hátsó, tágas termében nagyobb asztaloknál több család és baráti társaság is vacsorázott. A falakat dekoráló ízléses képek és a különleges csillárok kellemes atmoszférát kölcsönöznek a helynek:

Nálam vízválasztó, hogy az étterem milyen limonádét készít. Mert szavak nélkül is mesél a helyről. A Nikában remek ízű, friss gyümölcsökkel telepakolt limonádét kaptunk, ennek a pozitív antrénak kimondottan  örültem:

Miután kiválasztottuk az Étterem hétre összeállított menüsorból az ételeket, már érkezett is az Amuse Bouche ami egy kis szelet bagett volt fűszeres mascarponéval és fekete erdei sonkával:

Előételként a füstölt lazac saláta kapribogyóval és citrusos vinaigrette öntettel összeállításra esett a választásom. Nagyon színes és előételhez mérten bőséges adag volt, tele csupa finomsággal:

Barátnőm a füstölt kápia krémlevest választotta, amit bazsalikomos ropogóssal kínáltak. Az illata remek volt, és valószínűleg az íze is, hiszen mire oda jutottam volna, hogy kérjek egy kis kóstolót, már mind elfogyott :D

Főételként kacsamellet ettem céklapürével. A köret, káposztás-aszalt szilvás rétes íze volt a kedvencem. Mennyire egyszerű párosítás és mégis milyen jól passzol egymáshoz a káposzta és a szilva jellegzetes íze. A kacsamell szaftos és puha volt, pont annyira átsütve, ahogy szeretem. Én otthon a kacsamell bőrét picit ropogósabbra készítem, viszont lehet az nem passzolt volna annyira a tányéron lévő többi ízhez és textúrához.

A zöldséges-cheddaros burrito tányérján ötletes volt az ehető NIKA felirat. Hatalmas volt az adag, nem is bírtuk mind megenni:

A desszertek kérdésében végül úgy döntöttünk, hogy megkóstoljuk mindkettőt.

A tonkababos mille-feuille portóis eper velővel olyan volt, amilyennek egy mille-feuillenek lennie kell. Ropogós tészta, lágy és krémes töltelékkel. Igaz az a mondás, hogy hiába ette már tele magát az ember a desszertnek mindig van egy külön helye a pocakunkban, pláne ha ilyen finom :)

nika_etterem_7_1.pngAz étcsokis mousse édességet annak ajánlom, aki szereti az igazi csoki karakteres ízét. Remekül passzolt hozzá a friss gyümölcs és a tetején lévő fekete szezám tuille:

Ha kedvet kaptál, hogy Te is megkóstold ezeket a finomságokat kattints a teljes menüért. Itt tudsz helyet is foglalni hozzájuk az Étterem Hét ideje alatt.

Összességében meg voltunk elégedve a NIKÁVAL. A pincérek kedvesek, az ételek finomak és különlegesek, a berendezés modern, a hely pedig tiszta és kulturált. Nekem a kellemes zenei aláfestés szintén hozzátett ahhoz, hogy egy nyugodt  közös estét tölthessek el a barátnőmmel. Tegyetek egy próbát és írjátok majd meg nekem, hogy nektek milyen élményeitek voltak itt. Akár ebédre vagy vacsorára mész, biztos hogy jóllakottan távozol majd. Az étterem honlapja: http://www.nikarestaurant.hu/

Ha tetszett ez a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod. Kövesd a blogot, hogy ne maradj le az új tartalmakról sem!  Várlak a Facebookon és az Instagram oldalamon is!

Az oldalon található bejegyzések és képek a saját tulajdonomat képezik. Az oldal bármilyen tartalmát felhasználni csakis a forrás megjelölésével és az engedélyemmel lehet.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess Facebookon is!

gastrotherapy

Miskey Melinda vagyok, gasztroblogger, gasztro tartalomgyártó. Mottóm: Élvezettel készíteni, élvezettel enni! Sütök, főzök, kipróbálok, kísérletezek, tesztelek, utazom, eszem, szervezek, fotózok és írok. Nemcsak ízeket kevergetek szívvel-lélekkel, hanem közösséget is. Igyekszem felkavarni az állóvizet, odavonzani az embereket a sütés és főzés öröme, az étkezés szeretete köré. A gasztronómia világa olyan, mint egy csodálatos sziget, fedezzük fel együtt rejtett kincseit!